• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
ישראל במלחמה

משרד הבריאות הגדיל את תקציב בתיה"ח ביותר ממיליארד ורבע שקל

התוספת מורכבת מהגדלה של כ-500 מיליון שקל של סכום התקציב הקבוע לבתיה"ח הכלליים | יותר מחצי מיליארד שקל יוקצו להתמודדות עם אובדן הכנסות וגידול בהוצאות כתוצאה מהמלחמה

צוות רפואי בבית חולים. צילום: נתי שוחט/ פלאש 90

משרד הבריאות הודיע אתמול (א') כי בהמשך להסדרה התקציבית לקופות החולים, הוא מגדיל את תקציב בתי החולים ביותר ממיליארד ורבע שקלים. ביום ד' שעבר הודיע המשרד כי תקציב התמיכות בקופות החולים יוטמע בבסיס סל הבריאות.

על פי הודעת המשרד, התוספת בסך יותר ממיליארד ורבע שקל לבתי החולים מורכבת מהגדלה של יותר מ-500 מיליון שקל של סכום התקציב הקבוע לבתי החולים הכלליים, שתשולם בכל שנה החל מהשנה, זאת בנוסף ליותר מחצי מיליארד שקל להתמודדות עם אובדן הכנסות וגידול בהוצאות ובהעסקת כוח אדם כתוצאה מהמלחמה.

לצד זאת, אישר המשרד יותר מ-270 מיליון שקל להתמגנות בתי החולים בכלל המשקים, וכן עשרות מיליוני שקלים לרכישת מלאי חירום נוספים. בנוסף אישר המשרד עשרות מיליוני שקלים לבתי חולים פסיכיאטריים וגריאטריים לשם שיפויים על אובדן הכנסותיהם וגידול בהוצאותיהם עקב המלחמה.

ההודעה נמסרה לאחר סיכום בין שר הבריאות אוריאל בוסו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על פיו יבוצע תיקון תקנות תקצוב בתי חולים כלליים, שייכנס לתוקף משנת 2023 ובכל שנה, כחלק מבסיס התקציב.

"כחלק ממימוש ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בתחילת השנה על ידי יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי, שם משרד הבריאות בראש סדר העדיפויות את נושא יציבותם התקציבית של ארגוני הבריאות, על מנת שיוכלו לתכנן ולטייב את עבודתם לטובת המטופלים. בחודשים האחרונים נעשתה במשרד בריאות עבודת מטה על מנת לתקצב ולייצב את כלל ארגוני הבריאות, ובכלל זה קופות החולים ובתי החולים", נכתב בהודעה לעיתונות.

עוד נכתב כי "מזה כשלושה חודשים שבתי החולים בישראל עובדים בעצימות גבוהה על מנת לתת מענה רפואי מיטבי לאזרחים ולחיילי ישראל, ומהיום הראשון של המלחמה מעניקים טיפול מציל חיים לאלפי הפצועים. בימים הראשונים למלחמה הבטיח מנכ"ל משרד הבריאות כי כלל צורכי המערכת החיוניים למלחמה ייענו מתקציב המדינה. התוספת נועדה לחזק את בתי החולים, להמשיך ולשפר את היערכותם למצבי חירום ולספק להם ביטחון פיננסי ויציבות, שיאפשרו להם להמשיך ולספק שירותים רפואיים".

שר הבריאות בוסו אמרי כי מדובר בהתחייבות לחזק את מערכת הבריאות: "מערכת הבריאות נחשבת לאחת הטובות בעולם. ביום שבת השבעה באוקטובר הוכחו יכולותיה הגבוהות ומאז ועד היום היא חלק בלתי נפרד מהמערכה, יד ביד עם מערכת הביטחון. צוותי הרפואה וכלל העובדים במרכזים הרפואיים ובבתי החולים עוסקים בהצלת חיים מסביב לשעון בשגרה ובחירום ועלינו לוודא שיינתנו מרב המשאבים והתקציבים להמשך תפקודה הרציף והראוי של המערכת בטווח הקצר ובמבט צופה פני עתיד. נמשיך לפעול לשיפור השירות והמענה הרפואי הניתנים לכלל האזרחים ולהביא עוד בשורות בנושא צמצום פערים בין הפריפריה למרכז, במיגון ובתחום בריאות הנפש".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף כי "תוספת התקציב לבתי החולים היא צעד הכרחי ליציבותה של המערכת, וזאת על מנת לשפות את בתי החולים שכבר מהיום הראשון טיפלו באלפי הפצועים שהגיעו, כשהצוותים הרפואיים בבתי החולים עבדו לילות כימים על מנת לתת לכל פצוע את הטיפול הרפואי המיטבי. הגדלה זו תקל על התמודדות בתי החולים עם אתגרי השגרה והחירום ותעזור לשמור על סטנדרט הטיפול הניתן במערכת הבריאות בישראל".

נושאים קשורים:  בתי חולים,  תקציב,  משרד הבריאות,  חדשות,  ישראל במלחמה
תגובות
אנונימי/ת
05.01.2024, 15:42

איזה כיף למנהלי בתי החולים. המשך החגיגה, חלוקת כסף לחינם מהתאגידים עבור המקורבים להנהלה ולהנהלה עצמה, הפרטה דה פקטו של בתי החולים והמשך הליך הקבורה של הרפואה הציבורית.