מינויים

פרופ' נחמן אש מונה ליו"ר הועד המנהל של המלמ"ב

פרופ' אש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, יחליף את פרופ' אורלי מנור שכיהנה בתפקידי יו"ר הועד המנהל של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות בתשע השנים האחרונות

פרופ' נחמן אש. צילום: דפנה גאזט

חברי הועד המנהל של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות  (מלמ"ב) מינו אתמול (ד') את פרופ' נחמן אש לתפקיד יו"ר הועד המנהל. פרופ' אש יחליף את פרופ' אורלי מנור, שכיהנה בתפקיד זה בתשע השנים האחרונות. פרופ' מנור מונתה לנשיאת האיגוד הישראלי לסטטיסטיקה.

פרופ' אש, מומחה ברפואה פנימית, כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות והממונה הלאומי (פרויקטור) במאבק בנגיף הקורונה. פרופ' אש שירת כקצין הרפואה הראשי בצה"ל, ולאחר שחרורו מילא שורת תפקידים בכירים במערכת הבריאות, ביניהם סמנכ"ל מידע ומחשוב במשרד הבריאות וראש חטיבת הבריאות של מכבי שירותי בריאות. כיום פרופ' אש  חבר סגל בכיר במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת אריאל.

עם ההודעה על המינוי הודה פרופ' אש על בחירתו ליו"ר הוועד המנהל ואמר: לאורך שנים רבות מוביל המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות פעילות מחקרית בתחומי העשייה הרבים במערכת הבריאות, ודיוני עומק בנושאים מרכזיים שעל שולחן מקבלי ההחלטות, ובכך תורם לטיובה של מערכת הבריאות. מגיפות הקורונה ומלחמת "חרבות ברזל" מציבים בפני מערכת הבריאות שלנו אתגרים עצומים, שמצטרפים לאתגרים גלובליים ומקומיים אחרים. המכון בהובלתי יהיה שותף להתמודדות עם אתגרים אלו, באמצעות ניתוח והצעת פתרונות לקברניטי המערכת כדי שיוכלו לקבל החלטות נכונות מבוססות נתונים וידע. ברצוני להודות לפרופ' אורלי מנור על הובלת המכון בשנים האחרונות במקצועיות, מסירות וחוכמה רבה. פרופ' מנור תרמה רבות למיצוב מעמדה של מערכת הבריאות הישראלית בקהילה הבינלאומית בתקופה מאוד מאתגרת ועל כך תודה מיוחדת".

פרופ' מנור סיכמה את תפקידה ואמרה "אני מסיימת בסיפוק רב תשע שנים בהן הובלתי את המכון הלאומי. אני רוצה להודות לעמיתי בהנהלת המכון ובמוסדותיו, יחד תרמנו להעמקת המחקר והשיח בתחום מדיניות הבריאות וסייענו למקבלי ההחלטות בתקופות מאתגרות".

המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות הוא מכון מחקר שמטרתו לחקור את שירותי הבריאות של ישראל, המכון הוקם בשנת 1995 על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי. המכון מאגד חוקרים, מנהלים וקובעי מדיניות מכל מגזרי המשק: משרד הבריאות, קופות החולים, בתי החולים, האוניברסיטאות ומכוני המחקר. לפעילויות המכון תורמים דרך קבע בעלי מקצועות הבריאות, מנהלים, חוקרים ומדענים מן האקדמיה, משרותי הבריאות, מהכנסת וממשרדי הממשלה. המכון יוזם כינוסים מקצועיים לחוקרים ורופאים ומוציא את כתב העת Israel Journal of Health Policy Research .

נושאים קשורים:  פרופ' נחמן אש,  מינוי,  המכון הלאומי לחקר שירותי ומדיניות הבריאות
תגובות

איחוליי להצלחת פרופ' נחמן אש. האדם הנכון במקום ובזמן המתאים. ב ה צ ל ח ה !

22.12.2023, 19:23

ב ה צ ל ח ה !!