חדשות

מרכז פרוטונים לאומי ראשון יוקם בבית החולים איכילוב בתל אביב

במרכז הלאומי, בבעלות משרד הבריאות ובניהולו, יפעלו שתי עמדות לטיפול רדיותרפי מתקדם בחולי סרטן מכל בתי החולים בארץ

מעבדה לטיפול בחולי סרטן באמצעות הקרנות פרוטונים. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע אתמול (ב') כי הוחלט שמרכז הפרוטונים הלאומי הראשון בישראל יוקם במרכז הרפואי תל אביב-איכילוב והוא ישרת את כלל המטופלים ואת כל בתי החולים בארץ. יהיו בו שתי עמדות טיפול. הפעלתו תצמצם את הצורך של חולי סרטן שנזקקים לטיפול מסוג זה לטוס לשם כך לחו"ל.

שר הבריאות יעקב ליצמן הגדיר את ההחלטה "התפתחות חשובה למערכת הבריאות. הקמת מרכז הפרוטונים עבור חולי סרטן בישראל היא התפתחות משמעותית ואני שמח שהנושא מתקדם לעבר ביצוע ממשי. האכסניה שנבחרה לכך, המרכז הרפואי איכילוב, תדע להעניק שירות איכותי ומעולה לכל המטופלים. אין סיבה שישראל, חלוצת הטכנולוגיה המתקדמת, תצטרך להטיס מאות חולים לריפוי בעולם רק משום שבארץ לא היה קיים מרכז פרוטונים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הוסיף שבכך "ישראל מיישרת קו עם מערכות הבריאות המתקדמות בעולם. המרכז הלאומי ינוהל על ידי משרד הבריאות והוא יהיה בבעלותו".

פרופ' רוני גמזו, מנהל "איכילוב", אמר: "החלטת משרד הבריאות היא בשורה אדירה לחולים שכן טכנולוגיה של מאיץ פרוטונים משפרת באופן חסר תקדים את איכות ההקרנה לחולים האונקולוגים ובמיוחד בילדים. המרכז של משרד הבריאות יישב ב'איכילוב' וייתן שירות לכלל האוכלוסיה ברמה הגבוהה ביותר. הבחירה ב'איכילוב' היא טבעית בהיותנו מרכז שלישוני במרכז הארץ הנגיש לכלל האוכלוסיה. הנהלת בית החולים תספק את השירות באופן לאומי ותעשה ככל הנדרש כדי שיונגש למטופלים בהקדם האפשרי. כל הליך ההקמה והתפעול יהיה בהנחיה, תיאום וניהול של משרד הבריאות".

הקרנת פרוטונים היא טכנולוגיית טיפול רדיותרפי מתקדם בסרטן. בדומה לטכנולוגיות מתקדמות אחרות ברדיותרפיה, הקרנת פרוטונים פועלת על ידי העברה מדויקת של קרינה באנרגיה גבוהה אל עבר הגידול. הקרינה גורמת נזק לדנ"א של התאים הסרטניים וכך מובילה להרס התאים האלה. במרכז יהיו שתי עמדות טיפול והוא ישרת את כל בתי החולים.

נושאים קשורים:  הקרנת פרוטונים,  טיפול רדיותרפי,  מרכז הפרוטונים הלאומי,  איכילוב,  פרופ' רוני גמזו,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
29.01.2020, 18:52

הגיע הזמן שטכנולוגיה שמיוצרת בארץ (!!!!) תהיה זמינה גם פה

אנונימי/ת
29.01.2020, 20:45

רק שאין מספיק מחקרים לטווח ארוך אז זה לא מדויק למה עדין אין פה לא צרכים להיות עוורים אחרי מה שקורה בעולם צריך לחקור ולראות מחקרים

אנונימי/ת
29.01.2020, 22:32

גמזו, אתה ודומיך, אם כל חטאת! לך עשה לביתך ולא מתוך בית החולים. יש טובים ממך, מסורים ומוסריים ממך. לך!!!