חדשות

אלימות חמורה: מאבטחים הוכו ב"איכילוב" על ידי בני משפחה של מטופלת

לפי דיווחים בכלי התקשורת, קרוביה של מאושפזת, שנחשדה בגניבת טלפון מאחות, הגיעו ל"איכילוב" והכו אנשי אבטחה שמנעו מהם להיכנס; 3 מאבטחים נפצעו

מנחת בית החולים איכילוב. (מקור: ויקיפדיה)

אירוע תקיפה אלים התרחש הלילה (בין רביעי לחמישי) בחדר המיון בבית החולים "איכילוב": בני משפחה של מטופלת שהאשימה את הצוות הרפואי בחדר המיון בטיפול לקוי קראה לבני משפחתה, ואלו השתוללו ותקפו מאבטחים. האירוע תועד במצלמות. המשטרה פתחה במצוד אחר התוקפים. שר הבריאות יעקב ליצמן הביע זעזוע מהמקרה החמור.

בדיווח באתר Ynet תיאר אחד המאבטחים שהיה בחדר המיון, בן 25, לשעבר לוחם בגבעתי, את שהתרחש: "שמעתי צעקות וליד דלפק המיון הפנימי ראיתי אישה וגבר שהיה לצידה, מתנפלים על אחד המאבטחים. משכתי את הגבר הצידה וביקשתי שיירגע ושלא יפריע לפעילות הצוות הרפואי. האישה החלה לחמם את הגבר והעירה שהוא 'קוקסינל שלא מחזיר'. הוא ענה לה שלא תדאג והביא למקום עוד מחבריו. התברר שמדובר באב ובבתו תושבי יפו".

לדברי המאבטח, "בתוך כחצי שעה נכנסו לחדר המיון חמישה גברים שתפוס אותנו המאבטחים והיכו באגרופים. ניסיתי להפריד ולהרגיע אותם ואז קיבלתי אגרוף חזק לפנים ונפלתי על הרצפה. פתחו לי את הראש ושברו שתי שיניים קדמיות. עכשיו אני עצמי מטופל  במיון".

לדבריו, "אנחנו מנסים, במסגרת עבודתנו להגן על הצוות הרפואי. לא האמנתי שאמצא עצמי באירוע כזה חמור. אני בטוח שאם התוקפים היו מצליחים לעבור אותנו, היו מגיעים לרופאים ולאחיות ואז היה נגרם אסון. המשטרה צריכה לעצור אותם והשופטים חייבים להטיל עליהם עונש חמור כדי שלא נראה מקרי אלימות כל כך קשים ואחרים בבית חולים".

מצילומי מצלמות אבטחה עולה כי החבורה נכנסה לבית החולים, תקפה שם את המאבטחים, ואז ניסתה להימלט. כשאחד המאבטחים תפס אחד מהתוקפים, התנפלו עליו האחרים ובסופו של דבר ברחו מהמקום במכונית עמה הגיעו. שלושה המאבטחים שהוכו טופלו בחדר הטראומה. מצבם קל עד בינוני. הם סובלים משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות. "הצוות הרפואי והסיעודי המום, מפוחד ומבוהל בעקבות מעשה האלימות", נמסר מ"איכילוב".

בעקבות המקרה נערכה הבוקר בתחום בית החולים עצרת מחאה של אנשי הצוות הרפואי. הם נשאו שלטים "די לאלימות", "הביטחון שלנו זה הביטחון שלכם". לעצרת הגיעה גם נופר, בתה של האחות טובה קררו ז"ל שנרצחה במרפאת קופת חולים כללית בחולון.

השר ליצמן אמר: "ראיתי את הצילומים מהמקרה והזדעזעתי. חייבים לטפל בחומרה בכל מקרה של אלימות כלפי הצוותים הרפואיים. אסור שמקרים כאלו ישנו. אני מקווה שרשויות החוק ילכדו את החשודים וימצו עימם את הדין".

לדבריו, "אסור שאלימות כנגד צוות בית חולים תעבור בשתיקה. המקרה הנורא מצטרף למעשי אלימות נוספים שהיו באחרונה במערכת הבריאות בישראל. אנו מודאגים מאד מהישנות המעשים הקשים הללו כלפי עובדים מסורים, רופאים, אחיות ואנשי מנהלה במרכזים הרפואיים. אני קורא להחמרה בענישת כל מי שתקף חברי צוותים רפואי. אני מצפה ממשטרת ישראל שתנקוט בכל חומרת הדין כנגד העבריינים" .

נושאים קשורים:  חדשות,  אלימות נגד צוות רפואי,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות

אולי יתעוררו סוף-סוף קברניטי המדינה ויפנימו את העובדה כי החטא הקדמון לתופעת האלימות הגוברת אינה בצוותים הרפואיים המותשים,
אינה בצבור המטופלים ומלוויהם המתוסכלים,
אלא בהם !
אלא בהם!
אשר לאורך שנים גזלו וממשיכים לגזול את כבשת הרש!
האחראים לצפיפות הבלתי אנושית הפוגעת בכבוד המטופל,
האחראים לתורים הארוכים המחרידים ליעוץ וטיפול!
האלימות הגואה היא תוצאה מהזנחה מתמשכת ומתגברת של מערכת הבריאות הציבורית !
הגיע הזמן להצביע בגלוי וללא מורא על אחריות הקברניטים למצב הרה-אסון זה!
אין זו אשמת המשטרה , או פסיקת בתי המשפט!
חתימה טובה, פרופ' תיאו דב גולן

אנונימי/ת
02.10.2017, 08:35

אין שום קשר במקרה הזה. לא מדובר בהתפרצות של חולה תוך כדי המתנה ממושכת בתור או משהו בסגנון.
אלה אנשים שהגיעו במיוחד כדי לתקוף.
מדובר באנשים אלימים נקודה. והשפה היחידה כלפי אנשים כאלה היא ענישה חמורה.

הבעיה אצלך היא שיש לך תגובה קבועה בארסנל שאתה "פולט" בכל פעם מחדש גם אם זה לא מתאים מתוך מחשבה שגויה שזה גם יעזור.

אני מציע שבכל מקרה של אלימות נגד הצוות הרפואי יש , בנוסף למסלול משטרה ובית משפט, להנהיג במקביל קנסות כבדים לפושעים.

אנונימי/ת
30.09.2017, 19:53

אין דבר כזה "קנס" בנוסף למסלול משטרה ובית משפט. קנס יכול להיות אמצעי ענישה של בית משפט (כחלופה למאסר למשל).
גם היום לנפגע שמורה הזכות להגיש תביעה אזרחית (נזיקין) נגד מי שפגע בו.