חדשות

רופאים מ"איכילוב" יזמו כינוס בינלאומי בנושא אורתרוסקופיה של מפרקי הכתף והירך

לדברי המארגנים, ד"ר אודי ראט וד"ר ערן ממן, כ-200 רופאים מהארץ ומהעולם הבטיחו את בואם לכנס, שיתקיים ב-7-8 בספטמבר בתל אביב; עיקר העניין לבאים מחו"ל: פרוצדורת השתלת הבלון בניתוח כתף שפותחה בישראל

חדר ניתוח (צילום: אילוסטרציה)

כנס רפואי בינלאומי ראשון המשלב נושאים הנוגעים לאורתרוסקופיה של פרקי הכתף והירך יתקיים ב-8-7 בספטמבר בכפר המכביה ובמרכז הרפואי "תל-אביב-איכילוב". את הכנס יזמו ומארגנים ד"ר אודי ראט, מנהל היחידה לטיפולים זעיר-פולשניים בפרק הירך וד"ר ערן ממן, מנהל היחידה לרפואת כתף, שניהם מ"איכילוב".

לדברי המארגנים, כ-200 רופאים-מומחים בתחום ופיזיותרפיסטים, ביניהם כ-30 אורחים מחו"ל, הבטיחו את בואם לכנס.

ד"ר ערן ממן (צילום: פרטי)

"יש כיום התעניינות גדולה מאוד בקרב אנשי המקצוע העוסקים בתחום רפואת הכתף בניסיון הייחודי והגדול ביותר בעולם שהצטבר בישראל ב-8-7 השנים האחרונות, עם פרוצדורת השתלת הבלון בניתוח כתף, שזו בכלל המצאה ישראלית", סיפר ד"ר ממן בשיחה ל"דוקטורס אונלי", "זו אחת הסיבות לבואם לארץ של עשרות המומחים, בעיקר מאירופה".

את הרעיון להשתיל בלון בכתף פיתח רופא ישראלי, ד"ר אסי דקל, שבעבר התמחה במחלקה לאורתופדיה ב"וולפסון" וכיום הוא יזם. הבלון מושתל כאשר אין אפשרות לטפל בגידים בכתף "שזו הבעיה הרפואית הכי שכיחה במיוחד אצל מבוגרים", ציין ד"ר ממן.

מיקום הבלון בכתף (הדמיית יח"צ)

"אם מחכים יותר מדי עם הטיפול – הקרע בגידי הכתף גדל עד שאין עוד אפשרות לטפל בבעיה בדרך המקובלת, שמטרתה בעיקר לשכך את הכאב העז באמצעות פיזיותרפיה ותרופות. במצב כזה לא היה עד כה פתרון טוב אחר והדבר היחיד שהיה ניתן לעשות הוא להשתיל פרוטזה מיוחדת. במקום הפרוצדורה הזאת הופיע הרעיון להשתיל בלון ושיעור ההצלחה של ההליך עומד על 80%-85%", הוסיף.

לדבריו, "המטרה העיקרית בהשתלת בלון היא להוריד את רמת הכאב עקב הקרע בגידי הכתף ולחזור לתפקוד סביר. המושתל יוכל אז להרים משקל של עד 2 ק"ג למשל, אבל לא יוכל להחזיר לעצמו את הכוח הנדרש להרמת משקולות.

"קהל היעד של הפרוצדורה הזאת הם מבוגרים, בני למעלה מ-70-60. מתברר שבקבוצת אוכלוסייה זאת שכיחות התופעה של קרע בגידי הכתף מגיעה ל-65%". הוא הוסיף כי הליך הבלון נמצא עתה בתהליכים לקראת אישור ה-FDA לשם הכנסתו לשימוש בארה"ב. לשם כך מתבצע שם מחקר מקיף.

"יחסית", ציין ד"ר ממן, "מדובר בניתוח קל הנמשך עד חצי שעה, שגם ניתן לבצע בהרדמה אזורית. אבל לרוב הוא נעשה בהרדמה מלאה. המטופל נשאר להשגחה ללילה ולמחרת משתחרר. הוא יימצא במעקב וגם יופנה לפיזיותרפיה כדי לחזק את השרירים באזור הכתף".

בתכנית הכנס שולבו נושאים הקשורים ברפואת ירך – תחום יחסית צעיר בעולם שהתפתח בעיקר בעקבות פגיעות שחוו ספורטאים – כדורגלנים, כדורסלנים וגם רצים.

תכנית הכנס

נושאים קשורים:  חדשות,  כינוס,  כנס,  בעיות מפרקים,  כתף,  ירך,  אורתרוסקופיה
תגובות