חדשות

"איכילוב": החל גיוס מטופלים לניסוי באימונותרפיה חדשנית ללימפומה שאינה הודג'קין

הניסוי ייעשה בשיטה שפיתח פרופ' זליג אשחר, ושהצלחתה בריפוי חולי לוקמיה על ידי הנדסה גנטית של תאי מערכת החיסון זכתה לכותרות ברחבי העולם בתחילת השנה; פרופ' אשחר: "אני מאמין שאנו לקראת עידן חדש בטיפול במחלת הסרטן, שבו הרפואה המותאמת אישית תוביל את הטיפול"

מיקרוגרף של Diffuse large B-cell lymphoma, לימפומה (מקור: ויקיפדיה)

טיפול אימונו-תרפי מחקרי לחולי סרטן, בטכנולוגיה חדשה שעוררה תקוות רבות בכנס אונקולוגים שנערך בתחילת השנה בארה"ב, יתקיים לראשונה בישראל בבית החולים "איכילוב" בתל-אביב.

בית החולים הודיע, כי הניסוי הקליני יתקיים בחולי סרטן לימפומה שאיננה הודג'קין (DIFFUSE LARGE CELL LYMPHOMA). בית החולים קיבל את כל האישורים הנדרשים כדי לבצעו בישראל. ינהלו אותו פרופ’ זליג אשחר, חתן פרס ישראל שפיתח את הטכנולוגיה, בשיתוף המערך ההמטולוגי ב"איכילוב", בניהולה של פרופ’ עירית אביבי.

בית החולים מסר, שגיוס החולים הראשונים החל. "אני מאמין שאנו לקראת עידן חדש בטיפול במחלת הסרטן, שבו הרפואה המותאמת אישית תוביל את הטיפול", אמר פרופ’ אשחר.

פרופ' עירית אביבי (צילום: "איכילוב")

פרופ' עירית אביבי (צילום: "איכילוב")

המחקר בתחום הטיפול האימונותרפי לחולי סרטן הדם הביא לאחוזי ריפוי יוצאי דופן במחלה. עתה, כאמור, הוא יבוצע לראשונה על חולים ישראלים.

בית החולים "איכילוב" הסביר בהודעתו: "כשמתפתח סרטן הוא משבש את התפקוד התקין של המערכת החיסונית. כתוצאה מכך, תאי המערכת החיסונית אינם מצליחים לזהות את התאים הסרטניים הממאירים. הפעלת המערכת החיסונית בשיטה החדישה היא מתוחכמת: חלק קטן מתאי המערכת החיסונית של המטופל מוצאים מגופו, ועוברים במעבדה תהליך הנדסה גנטית. זו מאפשרת להם ליצר מעין "קולטן", הפועל כמעין אנטנה, שבאמצעותו הם מזהים ותוקפים את תאי הסרטן. התאים המהונדסים מוזרקים למטופל כטיפול חד-פעמי במטרה להשמיד את תאי הסרטן".

פרופ’ אשחר הוסיף: "הצלחת הניסוי בארה"ב, כפי שכבר דווח עליו בהרחבה בתקשורת לפני כמה שבועות, היא למעשה ההוכחה שהמערכת החיסונית, כאשר משתמשים בה בצורה מתוחכמת, מסוגלת להשמיד תאי סרטן. תוצאות הניסויים שנעשו בחולי לוקמיה לימפובלסטית וחולים בלימפומה אגרסיבית מתקדמת מעודדות ביותר. אני גאה שכעת גם חולים ישראלים יזכו להיות מטופלים בטכנולוגיה החדשה".

נושאים קשורים:  חדשות,  לוקמיה,  מחקר,  פרופ' זליג אשחר,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות