• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

הרשויות בברזיל מבטיחות: מבקרי האולימפיאדה יהיו בטוחים מנגיף ה"זיקה"

רשויות הבריאות בריו הודיעו כי הספורטאים והמבקרים במשחקים האולימפיים באוגוסט יהיו מוגנים מהמחלה, שמעוררת בהלה ביבשת; הכריזו על תוכנית מלחמה ביתוש המעביר את המחלה

יתושה מזן aedes aegypti, המעבירה את נגיף הזיקה (צילום: אילוסטרציה)

אזהרות המסע שפירסמו בימים האחרונים ארה"ב ומדינות מובילות אחרות (וביניהן ישראל), בנוגע להתפשטות נגיף ה"זיקה" בדרום-אמריקה, הביאו אתמול (ב') את רשויות הבריאות של ריו-דה-ז'ניירו להבטיח כי כל מי שיגיע למשחקים האולימפיים הקיץ יהיה מוגן מפני המחלה.

נגיף ה"זיקה" סומן על ידי מומחי רפואה בעיקר בברזיל כגורם להופעת פגמים ועיוותים מולדים חמורים בקרב ילודים, כמו מיקרוצפליה אבל גם חשוד כגורם לתסמונת גילאן בארה במבוגרים. הקשר בין היתושים, הנגיף, הפגם המולד הקשה והדלקת העצבית הגורמת לשיתוק, מעורר חרדה גדולה בכל רחבי דרום אמריקה.

רשויות הבריאות בריו הודיעו כי יתקפו את בתי הגידול של היתושים כדי למנוע את התפשטות הנגיף

רשויות הבריאות בריו הודיעו, כי יתקפו את בתי הגידול של היתושים כדי למנוע את התפשטות הנגיף. תשומת לב מיוחדת תינתן כבר בימים הקרובים לקראת הקרנבל השנתי, שנערך השנה בתחילת פברואר.

מומחי רפואה חושדים כאמור כי נגיף הזיקה גורם לפגמים הקשים ביילודים כתוצאה מהידבקות בעת ההיריון. בכמה מדינות בדרום ומרכז אמריקה נקטו צעד חסר תקידים, וייעצו לנשים להימנע מכניסה להריון בתקופה הקרובה.

גורמי הבריאות הרשמיים של ברזיל הנחו נשים להימנע ממגע עם יתושים ולהצטייד בחומר דוחה יתושים, אך במדינה שבה מזג האוויר והשטחים הפתוחים מאפשרים לקהילות גדולות של יתושים להתרבות ולהתפשט, לא ניתן למנוע עקיצות.

עיריית ריו הודיעה, כי חודש לפני פתיחת המשחקים האולימפיים יבקר צוות מומחים מיוחד בכל אתרי התחרויות, כדי לשלול אפשרות שיש בהם ריכוזי יתושים. מה שיסייע למבצע נגד היתושים היא העובדה שהאולימפיאדה תתקיים כאשר בחצי הכדור הדרומי שורר חורף, והיתושים פחות פעילים.

אתמול הודיעו רשויות הבריאות של ברזיל באורח רשמי, כי מאז אוקטובר נרשמה עלייה יוצאת דופן במספר המקרים שהם נולדו תינוקות עם מיקרוצפליה – 3,893 לעומת ממוצע שנתי כלל-ארצי של 160 בלבד. רוב היילודים עם הפגם נולדו בצפון מזרח ברזיל. למעט הימנעות מכניסה להריון בתקופה הקרובה, אין בידי הרשויות דרכים אחרות כדי להימנע מהסיכון.

שר הבריאות של ברזיל, מרסלו קסטרו, אמר שהיתושים הנושאים את הנגיף זיקה (אבל גם את קדחת דנגי ואת נגיף צ'יקונגוניה), מגבירים עתה את פעילותם. "במשך 30 שנה כמעט היתוש הזה מעביר מחלות לאוכלוסייה שלנו ואנחנו נלחמים בו - אבל עכשיו נראה שאנחנו מפסידים במלחמה הזאת", אמר השר בראיון לתקשורת המקומית.

נושאים קשורים:  חדשות,  ברזיל,  נגיף "זיקה",  אולימפיאדה 2016,  יתושים,  אדס אגפטי
תגובות